Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3?

Luna aceasta, Florin Grozea1 relanseaza moose.ro cu cele mai mici preturi din Romania: 2,5 RON / mp3 si cu o oferta speciala, albumul Smiley (10 piese in format MP3 la 320 kbps + 4 videoclipuri MPEG la calitate de televiziune) la doar 5 euro + TVA.
Urmatorii artisti care isi vor lansa noile albume exclusiv pe moose.ro sunt Voltaj, BUG Mafia si Cream.
Personal eu nu cred intr-un astfel de business si il vad pe Florin Grozea un fel de Don Quijote al online-ului din Romania. Evident cu mult mai inteligent, insa la fel de neobosit si curajos:-). Un pionier.
Ideea e ca am senzatia ca in imediat secunda urmatoare vanzarii primului album Smiley de exemplu, atat piesele cat si videoclipurile vor ajunge sa populeze absolut toate mediile de file sharing.
Totusi, daca ar fi asa, ma gandesc ca Florin Grozea nu s-ar mai chinui atat de mult sa lanseze, sa intretina si sa promoveze site-uri cu muzica legala.
Unde gresesc?
Trimite prin email.
Despre autorul articolului
Comentarii
75 Responses to “Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3?”
Leave a Reply
Citeste pe acceasi tema




June 25th, 2009 at 1:24 am
Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3? http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 2:30 am
Florin Grozea nu pomoveaza site-urile cu muzica legala. Site-urile cu muzica legala il promoveaza pe Florin Grozea :)
Scuze – nu m-am putut abtine (vorbeste invidia) :P
June 25th, 2009 at 2:35 am
Nu stiu cat l-ar promova pe Florin Grozea ca albumele artistilor mai sus amintiti sa ajunga pe torente, DC++, Y!M etc.
June 25th, 2009 at 3:02 am
Asta cu Smiley e un fel de 3 la 10.000! ;))
Daca era pregatit consumatorul roman sa cumpere muzica online, crezi ca iTunes-ul astepta invitatie? Fanii lu’ Andra, a lu’ 3sudest sau a lu’ Puya, se ingramadesc doar la concertele moaca organizate de partide si de primarii si tu vrei sa-ti dea 2-3 lei pe o piesa?!?!
20 lei pt Smiley?? :)))))) asta tre sa dea bani ca sa fie ascultat! Cred ca locuitorii din satul Alparea, comuna Osorhei – judetul Bihor, abia astepta sa-i cumpere piesele lui Puya dupa ce au avut ocazia sa-l vada la fata pe scena improvizata langa terenul de fotbal.
June 25th, 2009 at 9:04 am
Nu stiu ce a relansat Florin, dar site-ul e varza. In primul rand, nu merge butonul de download. De exemplu, cauta Parazitii si vezi ca in lista de rezultate, ai un buton mare rosu pe care scrie Download, buton care nu functioneaza.
Cand selectez o melodie, nu imi arata pretul. Nu vreau sa imi fac cont ca sa vad pretul cantecului. Vreau sa vad undeva in drepta, mare, scris cu rosu si font de 32 cat costa melodia aia amarata. E atat de greu?
Pentru un site care vinde muzica, mi se pare ca arata foarte prost. Ar trebui sa fie un pic mai profesionist, mai dichisit. Prima oara cand am intrat pe el am crezut ca vinde povesti pentru cei mici in format audio.
Studiu pe caz: Albumul Smiley. Pot sa platesc doar prin SMS. Eu nu vreau asa ceva. Vreau sa platesc prin card. Inteleg ca toti cocalarii au mobil si ca asta e publicul tinta, dar majoritatea au doar cativa centi cat sa poata sa dea bip. Vrei sa iti cumpar melodia? Da-mi posibilitati multiple de plata. Nu ma constrange la una singura.
Doi. Cine e Smiley? Serios. Nu vad nici o informatie despre el. Scrie in footer adresa site-ului oficial. Aoleu, trebuie sa ma duc pe alt site???? M-au pierdut. Am plecat si nu m-am mai intors.
Toate treburile astea le-am observat dupa ce am pierdut 3 minute pe site. Si sunt hibe majore.
Eu il inteleg pe Florin ca vrea, ca lupta, ca asa si pe dincolo, dar trebuie sa faca lucrurile un pic mai profesionist.
June 25th, 2009 at 9:28 am
RT @eCostin Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3? http://sp2.ro/0e4215
June 25th, 2009 at 9:29 am
Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3? http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 9:32 am
RT: @eCostin: Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3? http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 9:53 am
RT @eCostin Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro. :-) http://sp2.ro/0e4215
June 25th, 2009 at 9:53 am
Casandra: "O normalitate in care a plati pt muzica e la fel de firesc ca si a plati pentru o ciocolata sau metro." http://refresh.ro/2009…
via uberVU
June 25th, 2009 at 9:53 am
Casandra: “O normalitate in care a plati pt muzica e la fel de firesc ca si a plati pentru o ciocolata sau metro.” http://htxt.it/l9mP
June 25th, 2009 at 9:56 am
De citit & comentat: RT: @eCostin: Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro http://sp2.ro/0e4215
June 25th, 2009 at 10:11 am
Exista destui fani care doresc sa cumpere albume online sau sa cumpere doar cateva Mp3-uri… Si nu vor sa dea 1 Euro / Mp3 (e preaaa muuult!) sau sa plateasca albumul la acelasi cost ca in magazine, avand in vedere ca dispar multi dintre intermediari / spatiile de distribuire.
N-ai cum sa impiedici toate materialele sa nu mai fie distribuite pe site-urile respective de sharing (cel putin nu inca), dar macar sa ai grija sa ajunga la super calitate. :P
June 25th, 2009 at 10:12 am
P.S. sa stiti ca exista un pret minim stabilit prin lege cu care poti vinde muzica online.
June 25th, 2009 at 10:13 am
RT @eCostin Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro. :-) http://sp2.ro/0e4215
June 25th, 2009 at 10:21 am
Super misto articolul scris de @ecostin – http://bit.ly/19Ik4Q
recomand, gen …
June 25th, 2009 at 10:27 am
RT @eCostin Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro. :-) http://sp2.ro/0e4215
June 25th, 2009 at 11:14 am
Cred ca Florin se adreseaza unui anumit gen de oameni relansand acest site.
Hai sa iti descriu un scenariu:
- eu vreau sa cumpar albumul lui Puya
- de ce vreau sa-l cumpar? 2 motive: 1. pentru ca imi place si vreau sa mai ascult muzica scoasa de el si stiu ca daca nu incaseaza nu va mai face alta muzica si 2. vreau calitate
- unde ascult eu muzica? in masina (mp3) sau pe calculator (mp3)
- de unde pot cumpara albumul si in ce format? din magazine (nu stiu care) si in format cd audio.
- nu am timp sa ma duc sa caut cd-ul in magazin si in niciun caz nu am timp sa stau sa fac cd-ul audio mp3-uri
- ce fac? dau 5 euro sau cat va fi si iau albumul de pe moose.ro .
simplu …
E adevarat ca un astfel de magazin nu se adreseaza, astazi, oricui dar daca am face numai lucruri pentru ‘astazi’ si nu pentru ‘maine’ cred ca nu ar fi bine.
June 25th, 2009 at 11:25 am
Intrebarea este daca acest gen de oameni pomeniti de tine sunt destul de multi incat sa faca bani sau Florin chiar se incapataneaza pentru
a) a capata experienta in online pe nisa asta (luam in considerare si background-ul din offline)
b) sa fie cel mai bine infipt in piata cand vom putea vorbi de un mod diferit de consum, o mai buna protectie impotriva pirateriei etc. (5-10 ani?).
June 25th, 2009 at 11:28 am
RT @eCostin Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3? http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 11:29 am
Nu sunt suficient de multi incat sa se faca bani dar nu cred ca vorbim de o pierdere 100%.
Cred ca este vorba de o pierdere mica, asumata insa.
Cred ca strategia lui Florin este legata de momentul in care aceasta piata chiar va fi profitabila (oarecum varianta b) dar nu cred ca vorbim de un moment asa de indepartat, eu as zice undeva la 2-3 ani pana cand sunt eliminate pierderile si apoi inca 1-2 ani pana devine profitabil proiectul.
June 25th, 2009 at 11:50 am
@Costin – Sunt mulţi oameni ce vor cumpăra muzică, stai liniştit. Problema ar fi apărut la metodele de plată, dar fiind SMS, succesul este aproape garantat. Din păcate pentru Florin, comisioanele sunt destul de mari chiar şi fără intermediari (vezi exemple precum GuessWho sau Maximilian, ce au implementat, pe site-urile proprii, sisteme de plată prin sms), deci nu ştiu dacă moose va fi un business profitabil…
June 25th, 2009 at 11:52 am
Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro. :-) http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 11:53 am
RT @eCostin Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro. :-) http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 11:56 am
De citit & comentat: RT: @eCostin: Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 12:00 pm
In Asia, in urma cu 10 ani, pe masura ce din ce in ce mai multa lume avea internet de mare viteza, au scazut vanzarile de cd-uri si pirateria a crescut: in 2 ani au scazut vanzarile la 10% (cam ce se intampla acum si in Europa si SUA!).
Asiaticii au oprit definitiv vanzarea de cd-uri si de atunci vand muzica exclusiv online, mp3-uri. Scot numai single-uri + remixuri, odata la 3-4 luni, insotite de diverse goodies pt fani (reduceri la concerte, poze exclusive, produse branduite etc).
Si la ei, ca si la noi, spuneau casele de discuri ca e doar o faza si ca, daca muzica e buna, se vor vinde in continuare cd-uri si vor putea stopa pirateria. Li s-a demonstrat rapid ca s-au inselat si ca nu pot controla online-ul…
Si nu uitati ca fiecare artist are publicul sau si ca e loc pt toti pe piata :)
Cat despre plata prin sms: din cate stiu, va implementa mult mai multe metode ft curand. Cum spuneam si mai sus insa, partea nasoala e ca exista un pret minim stabilit prin lege cu care sa vinzi muzica.
June 25th, 2009 at 12:03 pm
Faptul că un blogger nu înțelege de ce eu deschid o afacere în domeniul muzical este de înțeles. Și chiar mă bucură! Dacă ar fi atât de evident ar fi plin internetul de proiecte la fel :-)
@Magus: Smiley este cel mai popular artist al anului trecut. Cererea este foarte mare pentru el pe offline: concerte, asocieri de imagine, emisiuni TV, turnee.
@byubay: Mulțumesc de testing, am trimis observațiile tale echipei. (Cine e Smiley? Dacă ție nu-ți pasă înseamnă că nu ești în targetul site-ului Moose.ro, deci nici nouă nu ne pasă de tine, metaforic vorbind)
@Daniel: ai dreptate, magazinele online de muzică se adresează unui anumit gen de oameni.
@eCostin: răspunsurile corecte sunt a), b) și c) d) e). Ultimele trei le vei descoperi cu timpul.
@Pyuric: pe Moose.ro se poate cumpăra și cu Card dacă îți faci cont.
June 25th, 2009 at 12:13 pm
RT @eCostin Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro. :-) http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 12:13 pm
Sunt oamei care ar cumpara muzica online, dar sa fie si oferte foarte bune. 200 euro pe 200 de cantece e prea mult pentru cei mai multi dintre noi (sau 150 euro pe noul site).
June 25th, 2009 at 12:17 pm
Probabil costurile moose sunt mai mici in cazul platilor prin sms decat daca s-ar permite plata cu cardul. Daca vor reusi sa reziste fara profit dar sa se perfectioneze in acelasi timp, poate ca vor reusi sa faca ceva dupa cativa ani. Si sper sa faca…poate o sa fie un proiect online de succes si nu ne vom mai plange ca-n Topul nu-stiu-cat al celor mai accesate siteuri romanesti nu exista nici unul autohton. Personal as fi incantat sa dau 3-4$ pe un album Maria Raducanu, de exemplu.
Poate o diversificare a produselor, acoperirea mai multor genuri muzicale sa atraga si un public care plateste in mod constant pentru un album si care plateste si un bilet la un concert. Daca noi cunoastem 10-20-50 de oameni care ar da 1$ pe o melodie semnata de Puya sau Smiley, ma indoiesc ca sunt reprezentativi pentru acest model de business si incasarile de pe urma lor nu cred ca vor ajuta intretinerea si dezvoltarea siteului pana in momentul in care va deveni rentabil.
Eu nici nu sunt prea optimist din fire atunci cand vine vorba despre internautul roman in particular si poporul roman in general :) Incerc sa stau cu picioarele pe pamant si sa fac cat mai putina demagogie!
June 25th, 2009 at 12:21 pm
Super misto articolul scris de @ecostin – http://bit.ly/19Ik4Q
recomand, gen …
via uberVU
June 25th, 2009 at 12:22 pm
Rectificare:
“Topul nu-stiu-cat al celor mai accesate siteuri DIN Romania”
June 25th, 2009 at 12:27 pm
RT @eCostin Case de discuri, artisti-antreprenori si bloggeri. Fata in fata, doar pe refresh.ro. :-) http://sp2.ro/0e4215
via uberVU
June 25th, 2009 at 12:35 pm
Incep sa cred ca nu citeste nimeni comentariile si ca am scris degeaba de 2 ori ca e stabilit prin lege un pret minim cu care poti cumpara o piesa… :| There, I’ve said it si pt a 3a oara!
June 25th, 2009 at 12:42 pm
@Alexei: pe Moose.ro se poate cumpăra prin 3 metode
1. CARD
2. Încărcare cont virtual prin SMS
3. Cumpărare directă prin SMS
@Aurica: 2,5 RON pe melodie este la JUMĂTATE din prețurile de pe celelalte site-uri! Crede-mă că trag cât pot de prețuri în jos dar există legi care impun un preț minim.
June 25th, 2009 at 12:44 pm
Lumea ar trebui sa fie foarte pregatita pentru un magazin de muzica online. Suntem in 2009!
Mi se pare foarte buna initiativa, ma ajuta si pe mine, consumatorul, deoarece imi pot procura muzica preferata la calitatea cea mai buna, fara a ma deplasa nicaieri si chiar mai ieftin, nemaiplatind costurile de productie aditionale (coperta, carcasa..etc).
Al doilea motiv pentru care sunt pro acestei initiative este faptul ca astfel sprijinim drepturile de autor ale artistilor, incercand sa mai reducem pirateria.
Va fi de succes, mai ales prin faptul ca vom gasi nume mari pe Moose.ro
Catalina
June 25th, 2009 at 12:45 pm
@Daniel – da, ai dreptate din multe puncte de vedere.
Deocamdata moose.ro acopera cea mai mare parte a muzicii romanesti.
Intr-un viitor (speram apropiat) se vor incorpora si cataloagele caselor de discuri de afara. Targetul nu va mai fi atat de restrans…
Problema nu tine neaparat de pret, cat de accesibilitate si mentalitate.
Intr-un viitor (speram, de asemenea, apropiat), oamenii vor distinge mai clar intre alternativele legale si ilegale de a asculta/ a-si procura muzica, iar variantele legale vor fi la indemana. Este datoria noastra, a celor din industrie, sa facem pasii spre dezvoltare, iar apoi informare.
Dar tot acest proces este unul indelungat si nu tocmai simplu – dupa cum au demonstrat cazurile din tarile din Europa de vest sau SUA, care au inceput demersurile similare cu mult inaintea noastra.
Ne indreptam intr-o directie buna, iar fara eforturile lui Florin si ale altora din bransa nu am fi nici la jumatatea drumului spre normalitate, as zice eu. O normalitate in care a plati pentru muzica e la fel de simplu si firesc ca si a plati pentru o ciocolata sau un drum cu metroul.
June 25th, 2009 at 1:35 pm
Cred ca atunci cand se lanseaza/relanseaza un serviciu precum cel oferit de Moose.ro nu trebuie sa dam verdicte sau sa prezicem viitorul site-ului. e abia la inceput si trebuie sa lasam ceva timp sa treaca pana vom afla daca a avut succes sau nu.
Cel mai important lucru este ca artistii au inteles ca viitorul muzicii sta in *.mp3 si in mediul online (vezi Monden.Info, eOk.ro, radio21.ro).
June 25th, 2009 at 1:36 pm
Imi place foarte mult articolul si discutia. Am si eu ceva de comentat:
@Magus eu nu am reusit sa cumpar nimic de pe iTunes imi spune ca sunt roman si nu merit :(
Eu vreau sa cumpar albume romanesti si am cumparat albumele lui Maximilian, Bitza, Parazitii etc din respect pentru artist.
@Costin eu nu cred ca Florin prin acest magazin incurajeaza pirateria, dimpotriva cine merita sa vanda, va vinde cine nu oricum nu mai vindea nimic si era piratat.
@Magus cei de la sat nu cumparau nici inainte si nu cumpara nici daca le faci o taraba in fata casei, nu ei sunt targetul.
In concluzie pentru ca avem in sfarsit UN magazin online este un lucru de normalitate, vrem sa credem ca suntem civilizati si noi nu aveam de unde sa cumparam muzica! Haideti sa mai facem vreo 5-10 magazine online care sa se bata in oferte si exclusivitati si atunci o sa avem si concurenta care va duce la dezvoltare.
Cat timp o sa stam cu mainile in san si o sa dam vina pe piraterie nu o sa se intample nimic. Trebuie sa ne respectam artisti care ne plac si sa le cumparam muzica si sa ii lasam in foame pe cei care fac muzica nasoala. Parazitii RULZZZ
June 25th, 2009 at 1:46 pm
@Radu nici nu am sugerat ca Florin ar incuraja pirateria. De unde ai scos ideea asta?
Ca sa clarific:
- Florin Grozea face o munca de Sisif, zic. Ideea e ca munca asta e focusata pe a schimba mentalitati si nu pe vreo solutie tehnica si inovatoare pentru online. Oricum e pe long term. Daca ii iese cum vrea el, o sa fie ok. Punct ro :-). (Vezi si al doilea comentariu al meu.)
- Consumatorul e posibil sa se fi schimbat in ultimii ani. Nu stiu. Din cauza asta am dubii si imi permit sa ridic o intrebare la fileu referitoare la acest tip de business, sa invat :-).
June 25th, 2009 at 1:51 pm
@costin consumatorul s-a schimbat si se va mai schimba – o data cu alte si alte inovatii, cu dezvoltarea pietei, cu eforturile de noastre de propagare a informatiei
tocmai asta e ideea, si da, Florin face o munca de Sisif, dar bolovanul se duce la vale in fiecare zi mai putin :)
June 25th, 2009 at 2:32 pm
Felicitari lui Florin pentru proiect si mult success.
Parerea mea este insa ca adevarata valoare pe care o poate aduce proiectul unui utilizator nu este aceea de a ii oferii contra cost albumul lui Smiley sau oricarui alt artist /vedeta aflat in heavy rotation in momentul respectiv pentru ca albumul respectiv este proeminent vizibil si gratis pe mai toate torentele de muzica. Practic numai sa nu il vrei si tot ar fi greu sa nu il downloadezi :)
Evident vor fi ceva procente de oameni care vor plati pentru el chiar si in aceste conditii , experimentele RadioHead si Nine Inch Nails ne arata ca acest lucru statistic viabil.Tot aceste experimente ne arata insa ca in cazul lansarilor noi merg mult mai bine bundle-urile (pe langa album ii dai si video si tricou si poster e.t.c) decat mp3-urile de sine statoare ,deci practic fanul cumpara de fapt alceva ,o experienta, nu da bani de fapt pentru melodie.
Desi e cool sa ai noile lansari ale artistilor in voga, good PR & stuff dar cred ca adevarata valoare pe care un astfel de proiect o poate aduce online este alta:
Ai posibilitatea sa ii oferi utilizatorului muzica pe care nu o mai gaseste nicaieri,nu o gaseste in magazine ,nu o vede la televizor, nu o asculta la radio si mai ales nu o mai gaseste pe torente. Practic asta e valoarea care i-o aduci si de aia il faci sa plateasca.
Si iti poti permite sa faci asta caci costurile de stocare sunt infime pe online si practic ai un raft infinit de mare pe care poti sa pui albume de la cele mai de success pana la chestiile de nisa.
Daca combini chestia asta cu o functionalitate bine gandita de discovery (prin care ajuti utilizatorul sa gaseasca melodii din aproape in aproape) gen LastFm..atunci you got a winner.
Long tailul este demonstrat ca functioneaza ..si o sa fi surprins ca o sa castigi mai mult din vanzarea cumulata a 1000 de formatii/artisti de care nimeni nu prea mai stia decat decat din vanzarile aduse de starul zilei.
June 25th, 2009 at 2:33 pm
Hotărâți-vă: Sisif sau Don Quijote? Preferam Don Juan, dar uite că s-au schimbat vremurile :-)
Costin: semnele de întrebare ridicate de tine sunt firești când inovezi, când spargi gheața, când ataci statu-quo-ul
June 25th, 2009 at 2:34 pm
Nu vreau sa par ignorant insa consumatorul va cumpara muzica romaneasca cand muzica romaneasca va merita cumparata. Cei care vand/vindeau ii numeri pe degete. Si nu are rost sa ne ascundem, avem artisti slabi spre deloc (cu exceptii binenteles, eu vorbesc de industrie ca si entitate).
In 96 aveam un sfert de camera ocupata de casete, in 2000 cumparam cd-uri si aruncam casetele ca-mi ocupau spatiul degeaba, in 2001 am renuntat si la cd-uri pentru mp3-uri.
Modul de achizitionare se va schimba (s-a schimbat dar stim cu totii ca la noi ajunge trendul mai dupa 10 ani) si este evident ca Florin va castiga, insa va castiga proportional cu ce ziceam mai sus, calitatea artistilor!
June 25th, 2009 at 2:36 pm
Lol. Formatia Andre a vandut cele mai multe unitati din Romania.
June 25th, 2009 at 2:39 pm
Justin: Subscriu!! Noi doi gândim la fel! Dă-mi un email pe florin@eOk.ro, mulțumesc anticipat!
June 25th, 2009 at 2:42 pm
TEORETIC ramura ce se ocupa de vanzarea fonogramelor pe online este in fasha in Romania… PRACTIC acesta este inceputul sfarsitului acestui business. Ideea a fost buna, adaptarea si aplicarea ei in piatza de la noi au fost eronate prin prisma pretului “urias” de 1 euro, a metodelor intortocheate de plata, a calitatii de encodare(nu imi convine sa platesc 4,2 lei si sa primesc un fisier de genul Play & Win – Only ( Extended Version)mp3alese.ro @96kbps), a vitezei netului de cartier(pana nu demult), etc.
Serviciul a fost UCIS de apritia si dezvoltarea out of control a platformelor trilu, eOk si youtube… care permit pe langa vizualizare/ ascultare[i/legala] si descarcarea cu putin “ajutor”(plug-in) a fisierelor in format .flv, .mpeg, sau .mp3.
M-am intrebat indelung de ce au murit deezer, last, grooveshark???Sa fi fost din cauza sumelor exorbitante platite pentru drepturile de autor sau din cauza unor breshe in sistemul de streaming ce permiteau descarcarea unor albume integrale in HQ. Asa am gasit si raspunsul la intrebarea “de ce nu avem un magazin audio online in Romania”… Pentru ca nu exista gram de respect pentru artist(majoritatea nu impun), pentru ca nu exista o legislatie concreta in acest domeniu si pentru ca unii artisti ofera spre download gratuit, doar de dragul premierei, single-uri [fara a le masteriza de multe ori].
Case Study: CatMusic vanduse online pe musicmall in cea mai buna luna din 2008 de 34oo lei fara TVA – acopera suma asta macar artwork-ul pentru coperta unui album???
Nu vreau sa descurajez pe nimeni…insa contzaranii nostri nu vor cumpara fonograme pentru ca inca nu stiu si nu au la ce sa le asculte. Muzica nu este un accesoriu al telefonului comutat pe Loudspeaker in autobuz sau in parc. Cati dintre noi se pot lauda cu un sistem Hi-End sau macar Hi-Fi. Vorba aceea… “mai e mult pana departe”. Traiasca radioul cu vibe-uri si arogantze, muzica de calitate a murit! … deci nu avem ce cumpara frate!
June 25th, 2009 at 2:48 pm
[...] despre moose.ro (site relansat de Florin Grozea) pe Refresh. Poti sa vezi despre ce e vorba aici si aici. Am aflat via twitter ce se intampla si mi-am dat si eu cu parererea. Dupa salt. Si eu cred [...]
June 25th, 2009 at 2:53 pm
@justin: vreau sa comentez doar la 2 parti din comentariul tau;
1. faptul ca un album in voga il gasesti pe torente si il downloadezi imediat daca vrei nu inseamna ca nu il vei cumpara. Iti dau un exemplu: eu am cumparat tot ce e semnat Tudor Gheorghe in ultimii 10 ani. O parte din cd-uri sunt si acum sigilate pt ca ascult pe calculator, chiar mp3-uri downloadate de pe torente.
Au fost albume pe care le-am cumparat pt ca mi-a placut mult un single si asta era modul meu de a-mi arata aprecierea fata de artist.
2. legat de functionalitate de discovery: trage o privire la TasteKid.com
@razvan: avem artisti de valoare, care merita sa fie cumparati; comentariul tau suna cam prea negativ la adresa celor care fac muzica in Ro . Exista si multa non-valoarea dar asta nu inseamna ca trebuie sa blamam o industrie intreaga, nu crezi?
June 25th, 2009 at 3:12 pm
@Razvan: calitatea muzicii românești este un alt subiect, ești offtopic. Dar dacă vrei să-ți spun părerea mea – muzica românească este cea mai bună din Estul Europei (Bulgaria, Serbia, Ungaria, Ucraina, Polonia). Ca dovadă succesul artiștilor români în acest spațiu – Akcent, Activ, Marius, Morandi, O-Zone, Zdob și Zdub etc.
@Daniel: ai dreptate, unii artiști au baze de fani care îi vor cumpăra albumul indiferent dacă el este pe torrente! Eu am cumpărat BEP, Moby, Santana anul acesta pentru că sunt fan. Pe restul îi ascult pe site-uri (legale) pentru că sunt destule în ultimul timp: MySpace, Imeem, Grooveshark, eOk.ro