trafic.ro, intre frustrare si irelevanta
S-a vorbit destul de putin pe baza deciziei trafic.ro de a include si rezultatele SATI, iar subiectul a fost oricum eclipsat de decizia Netbridge Services (firma ce detine, printre altele, si trafic.ro) de a da in judecata BRAT pentru ca nu a fost convocata la una din adunarile generale.

Sunt de retinut totusi cateva aspecte:
1. trafic.ro a pierdut batalia pentru “cel mai important sistem de auditare al traficului site-urilor din Romania”. Insa, cu toate eforturile pe care le-a depus si continua sa le depuna prin implicarea in media sociala (blog, concursuri, api, evenimente), site-urile care domina internetul romanesc nu se vor mai intoarce in trafic.ro.
Ideea e ca Netbridge Services parea ca a inteles acest lucru, inchizand de ceva vreme t3.ro, un serviciu de audit contra-cost, destinat companiilor.
2. Decizia de a include si datele din SATI pare total neinspirata, fiind mai mult o exprimare copilareasca a nemultumirii fata de decizia trusturilor de presa si a site-urilor concurente de a folosi alt sistem de auditare.
Spun neispirata deoarece: a) sistemele de raportare sunt TOTAL diferite, iar b) prin includerea datelor SATI in trafic.ro, acesta din urma nu face decat sa-si transforme topurile in date irelevante.
Sunt destule exemple, insa ma rezum doar la cel din imaginile de mai sus, in care cifrele de trafic ale rol.ro din SATI sunt net superioare hotnews.ro si cancan.ro, insa, pe trafic.ro, rol.ro are o pozitie inferioara :-) deoarece se tine cont de cifrele din trafic.ro ale publicatiilor mai sus amintite.
Si astfel dam curs la cateva intrebari de bun simt. Ce s-ar fi intamplat daca realitatea.net raporta in SATI undeva in jurul a 1,6 milioane de vizitatori unici? Era listat pe trafic.ro sub hotnews.ro? :-)
Care mai e relavanta trafic.ro si cu ce ma ajuta pe mine, ca utilizator trafic.ro, includerea unor date obtinute oricum altfel decat o face sistemul pe care il utilizez?
* Ionut, cred ca ai putea sa te enervezi si sa iei in considerare si cifrele din t5.ro. :-)
Trimite prin email.
Despre autorul articolului
Comentarii
28 Responses to “trafic.ro, intre frustrare si irelevanta”
Leave a Reply
Citeste pe acceasi tema






January 18th, 2010 at 7:55 am
trafic.ro, intre frustrare si irelevanta http://sp2.ro/e0a7ab (refresh.ro)
via uberVU
January 18th, 2010 at 11:41 am
Eu cred ca am o opinie diferita si de a ta si de a celor de la trafic.ro .
Valoarea acestui proiect nu sta in topurile pe care le ofera acum ci in informatiile pe care le pot oferi pe baza datelor colectate.
SATI nu va fi niciodata in stare sa depaseasca nivelul de acum, din multiple motive. Lasand deoparte faptul ca SATI este in urma cu cativa ani, tehnologic vorbind, ii este si foarte greu sa “se miste”.
Ce sper eu sa faca trafic.ro in perioada care va urma este sa ofere servicii de prediction, rapoarte de trending, business intelligence in general.
Putem face o discutie lunga despre acest aspect dar nu e cazul acum ;) .
January 18th, 2010 at 12:28 pm
YES! Revenge is sweet :-D http://sp2.ro/8d52eb
via uberVU
January 18th, 2010 at 1:59 pm
Ce-am mai comentat aici, parca ar fi site-ul meu :) dar imi plac discutiile constructive cu @eCostin ;) http://is.gd/6w0KI
via uberVU
January 18th, 2010 at 1:59 pm
Ce-am mai comentat aici, parca ar fi site-ul meu :) dar imi plac discutiile constructive cu @eCostin ;) http://is.gd/6w0KI
January 18th, 2010 at 2:08 pm
Multumim, Costin, pentru atentia pe care o acorzi constant trafic.ro .
Decizia de a include si datele din SATI vine strict in sprijinul utilizatorilor din .ro care sunt scutiti astfel de a suprapune rezultatele celor doua sisteme intr-un Excel sau a le accesa in doua browsere diferite daca vor sa vada rapid si fara efort o imagine de ansamblu a pietei. Mai mult, e un serviciu adus si celor din agentii, care pot vedea intr-un singur loc datele apropo de vizitatorii unici din Internetul romanesc.
Da, sistemele sunt diferite, dar nu uita ca masuram acelasi lucru pe aceeasi perioada de timp. Cum relevanta datelor SATI este unanim acceptata de cei inscrisi in SATI, iar relevanta trafic.ro este recunoscuta de cele peste 45.000 de site-uri inscrise in trafic.ro , simpla compilare a acestora nu face sa se piarda relevanta unora sau a altora, ci doar ofera utilizatorilor o perspectiva completa a ambelor.
Dadeai cateva exemple. Acelasi clasament il poti obtine inteporland rezultatele celor doua sisteme in excel sau deschizand cele doua siteuri (sati si trafic.ro) in doua browsere diferite, asa ca nu iti putem raspunde la “ce s-ar intampla daca Realitatea.net ar avea 1,6M utilizatori ” , pentru ca ar fi foarte evident ce s-ar intampla , nu ?! :)
Cat despre decizia site-urilor respective, credem ca evolutia trafic.ro din ultimul an a aratat ca nu a constituit o prioritate pentru noi retragerea lor, ci dezvoltarea de noi solutii relevante de web analytics pentru toti cei peste 45.000 de clienti. Existenta mai multor servicii de monitorizare (pentru clienti diferiti, cu bugete diferite, cu nevoi diferite) este fireasca pe o piata libera si concurentiala, de aceea, respectam logica de business a tuturor si salutam aparitia unor noi actori care, desi la inceput, incearca sa contribuie la dezvoltarea online-ului romanesc prin servicii relevante – asta apropo de t5.ro.
Multumesc si spor!
January 18th, 2010 at 2:19 pm
O perspectiva completa, insa incorecta cand amesteci mere cu pere, atleti care participa la 100m garduri cu cei care participa la 100m viteza, inotatori brass cu jucatori de polo, etc. :-)
Si nu stiu de cat “ajutor” au parte agentiile in topul din exemplul de mai sus.
January 18th, 2010 at 2:22 pm
Atata vreme cat omul va intra sa-si vada pozitia (inclusiv agentiile sunt curioase sa stie care sunt cei mai buni, nu?) topurile alea sunt valoroase.
Altfel, le-ar scoate si ar pune un search si cateva hinuri: “ziare”, “pr0n”, “bloguri” etc. Sau ar face un serviciu gen sitemeter.com. Insa nu ne dorim acest lucru, corect? :-)
January 18th, 2010 at 2:26 pm
E grele in rromania cu siturile de servicii …
January 18th, 2010 at 2:32 pm
Pentru mine trafic.ro este bun prin altceva, nu neaparat prin acele topuri.
Agentiile ar trebui sa se uite la altceva, nu la pozitia site-urilor. Banuiesc ca in 2010 agentiile au invatat ca nu pozitia in top, oricare ar fi acesta, conteaza ci profilul userului.
Acele topuri sunt importante pentru mine pentru ca “vad” cum se misca anumite site-uri, cum se misca lucrurile pe anumite categorii si cam atat. Privirea de ansamblu ma intereseaza din acele topuri.
Valoarea, cum spuneam si in comentariul anterior, vine din altceva decat acele topuri.
Ca mi-ar place ca toate aceste site-uri sa fie monitorizate de un sistem unic pentru ca datele rezultate ar avea o valoare si mai mare e alta poveste, irelevanta acum.
January 18th, 2010 at 2:34 pm
Apropo de asta: http://blog.trafic.ro/2010/01/14/trafic-ro-va-notifica-propietarii-de-site-uri-virusate-printr-un-parteneriat-cu-kaspersky-lab-romania/). Site-ul dictionaru.info e un pic infectat.
Toate cele bune.
January 18th, 2010 at 3:01 pm
P.S. – Foarte frumoasa poza :) Imi place teribil! Am dat un mic mass cu url-ul :D
January 18th, 2010 at 3:03 pm
Ma bazam pe faptul ca o sa-ti placa :-P
January 18th, 2010 at 3:40 pm
se gaseste in publicul de pe acest blog cineva de la o agentie sa ne lumineze? altfel e din seria ‘nu stiu daca DAR imi dau cu parerea’.
Poate agentiile folosesc google ad planner. Sau poate nu. Sau poate pe agentii le doare la basca si de trafic si de sati (vad un banner cu Orange la tine pe blog)
January 18th, 2010 at 3:50 pm
Ma maguleste comparatia, sincer :-), insa blogurile nu se vand la afisari.
Cat despre bannerul Orange, aceasta este alta discutie, care nu are legatura cu unicii, afisarile sau CPM-ul refresh.ro.
January 18th, 2010 at 3:57 pm
Cum se vand blogurile?
La influenta sau pozitie relativa in nisa, prin comparatie cu ceilalti jucatori? Cumva nu sunt chiar aceleasi concluzii care rezulta din topurile trafic.ro? :)
Eu vad lucrurile cam asa: orice produs online are dreptul sa faca ce vrea atata timp cand nu incalca regulile. Utilizatorul este cel care decide daca e bine sau, daca ii place sau nu. Cei care “manageruiesc” produsul online trebuie sa decida daca asculta sau nu “vocea” userului si ar fi bine sa o faca.
Cam asta e povestea.
Agentiile? Ar trebui sa aleaga in functie de cu totul alti factori decat traficul si sa plateasca la rezultate (realizabile, nu aberatii cum mai stiu eu cateva exemple).
January 18th, 2010 at 4:23 pm
Nu, nu acelasi lucru rezulta din trafic.ro, insa sunt sigur ca o stii prea bine :-).
January 18th, 2010 at 5:06 pm
Da, nu e chiar acelasi lucru.
Dar nici trafic.ro nu mai este acelasi care era acum cativa ani.
Eu am “vazut” trafic.ro acum vreo 5 ani din interior. Il vad acum cum a evoluat si iti spun ca lucrurile s-au schimbat mult.
N-am niciun motiv sa tin partea NBR in povestea asta, chiar din contra, dar echipa actuala trafic.ro face lucruri bune si se pare ca ce urmeaza este si mai tare :) .
Iar despre prezenta site-urilor SATI in topurile trafic.ro eu am o banuiala despre cine le-a vrut acolo dar ma abtin de la comentarii :) .
Observatia mea finala ar fi: cand discutam despre un proiect online sa privim in ansamblu, si cu bune, si cu rele.
January 18th, 2010 at 5:45 pm
Culmea. Am ajuns la aceeasi parere, numai ca eu am spus-o o nuanta mai argumentat, in articol :-)
January 18th, 2010 at 5:49 pm
Da, e oarecum normal sa ajungem la aceeasi concluzie :) dar in articol era prezentata doar partea goala a paharului iar prin acest schimb de comentarii am prezentat si partea plina a paharului :) Corect?
January 18th, 2010 at 5:56 pm
Oricat de plina ar fi, eu cand intru pe trafic.ro gasesc 2 randuri de masuratori puse in acelasi tabel. Si asta nu-mi place, insa cine-s eu sa-i judec? De aici si ultima idee din articol! :-)
January 18th, 2010 at 6:59 pm
buna intrebarea ta: cine esti (in contexul articolului)?
Nu vad un Orlando un Panaitescu un Oeru un Rotarus oameni care probabil folosesc zilnic sati sau trafic ca sa vanda si sa cumpere publicitate.
Mi se pare ca domnii enumerati ar fi mai in masura sa dea un raspuns : e bine asa sau nu. Probabil ca ori nu citesc blogul tau ori au treburi mai importante de facut :) .
January 18th, 2010 at 7:08 pm
Recunosc o liga superioara cand o vad enumerata. :-)
Ideea e ca suntem (ai prins-o?) cateva sute de persoane care urmarim cifrele acestea si intram in contact cu departamente de vanzari. Zilnic.
Chiar trebuie sa ma numesc Panaitescu sau Calin sa-mi dau cu parerea despre irelevanta clara a unor liste?
Si acum ca ne-am imprietenit, tu cine esti? :-)
PS. Sunt sigur ca esti destul de dibaci sa gasesti informatii despre mine. Contez pe asta, mai ales ca-s la un click distanta. :-)
January 18th, 2010 at 10:55 pm
iata sunt si eu unul din baietii aia cateva sute care se uita si pe sati si pe trafic .
Daca mi se pare irelevanta lista ma uit pe saptamana care n-are rezultate sati.
Nu prorocesc sfarsitul lui Google pentru ca nu-mi place autocomplete. E pueril.
Ps: vezi ca linku ala din dreapta cu ‘advertise here’ nu merge. Ala de langa orange. Acorda un pic mai multa atentie produselor proprii.
Seara buna
January 21st, 2010 at 12:51 am
[...] acest articol cu ceva timp in urma dar mi-am tot spus ca am timp si am amanat. Iata ca articolul acesta de pe refresh.ro m-a facut sa scriu acum acest articol. Articolul de pe ReFresh.ro prezinta o [...]
January 21st, 2010 at 9:26 am
[...] exista oameni care nu iau in calcul aceste mici detalii, si am aflat ca ar fi trebuit sa ma numesc Panaitescu, Orlando sau Rotarus pentru a arata [...]
February 18th, 2010 at 4:14 am
[...] M-am uitat pe traficul celor 2 bloguri (VoxPublica e auditat de catre SATI, ca sectiune a portalului realitatea.net), insa, in ciuda faptului ca am studiat destul de mult diferentele dintre SATI si trafic.ro, in cazul in care as afirma ca unul are mai mult trafic decat celalalt este foarte posibil sa afirm un neadevar. [...]
December 28th, 2010 at 12:11 pm
[...] trafic.ro refuza sa-si recunoasca infrangerea trafic.ro a pierdut batalia pentru cel mai important sistem de auditare al traficului site-urilor din Romania. Aparitia SATI ca departament in cadrul BRAT atinge maturitatea, insa trafic.ro ia decizia de a include in statisticile sale si cifrele din SATI. Este mai mult o exprimare copilareasca a nemultumirii fata de decizia trusturilor de presa si a site-urilor concurente de a folosi alt sistem de auditare, rezultatul final comparand, de fapt, mere cu pere. trafic.ro, intre frustrare si irelevanta [...]