Punct RO

Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD

Tags: , , ,

08 March 2010 la 7:55 66 5,944 vizualizari

Potrivit unui comunicat de presa emis in urma cu cateva minute, Hostway Romania solicita incetarea vanzarilor directe realizate de catre RoTLD, micsorarea preturilor la achizitia de domenii .ro si imbunatatirea instrumentelor de gestionare a domeniilor iregistrate.

Aceste schimbari ar constitui importante oportunitati de crestere pentru intregul mediu online local, devenind usor accesibila pentru microintreprinderi, start-up-uri si persoane fizice.

RoTLD detine, in prezent, monopolul asupra pietei de tranzactionare de domenii .ro si impune companiilor partenere conditii de lucru inacceptabile.

Aceste conditii ingreuneaza considerabil atat dezvoltarea afacerilor care au principal domeniu de activitate inregistrarea de domenii, cat si cresterea pietei online din Romania. Includem in aceasta categorie urmatoarele practici:

- Concureaza proprii parteneri prin vanzarea directa de domenii;

- Contractele cu partenerii NU sunt negociabile;

- RoTLD isi rezerva dreptul de a modifica UNILATERAL toate clauzele contractului de achizitie de domenii (inclusiv prin adaugarea de taxe de mentenanta anuala);

- Partenerii sunt obligati sa achite in avans sute de domenii;

- Inregistrarea pe viata a domeniilor impune un model de tranzactionare nesustenabil, ce diminueaza considerabil posibilitatile de crestere ale partenerilor, in conditiile in care domeniile sunt o resursa limitata;

- Inregistrarea domeniilor se face manual, de catre angajatii RoTLD, si genereaza, astfel, intarzieri mari si nemultumiri permanente in randul clientilor;

- Pune la dispozitia partenerilor instrumente ineficiente de management al domeniilor inregistrate;

- Refuza sa rezolve problemele tehnice ale sistemului propriu care au consecinte asupra partenerilor si a clientilor finali;

- Nu exista transparenta in privinta situatiei pieței – nu se furnizeaza statistici oficiale;

- Suportul tehnic oferit partenerilor si clientilor nu este disponibil 24/24.

* Tare ma tem ca solicitarea este si va ramane doar la nivel de comunicat de presa. :|

Trimite prin email. Trimite prin email.

Despre autorul articolului

Constantin Cocioaba | Owner @ refresh.ro
Profil LinkedIn | Twitter | Blog personal

Autorul a scris 3488 articole. Vezi articolele scrise de


Contact refresh.ro: contact@refresh.ro // 0730.142.148 // 0745.311.811

Comentarii

66 Responses to “Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD”

  1. 1
    florinhanu Says:

    Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://bit.ly/cjT9Yg

  2. 2
    Blogulet Says:

    Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://bit.ly/cjT9Yg #Blogosfera

  3. 3
    eCostin Says:

    Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://sp2.ro/27eb39 (refresh.ro)

  4. 4
    cristianstrat Says:

    RT @eCostin: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://sp2.ro/27eb39 (refresh.ro)

  5. 5
    andreisavu Says:

    Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  6. 6
    Andrei Savu Says:

    Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  7. 7
    BogdanBocse Says:

    RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  8. 8
    Bogdan Bocse Says:

    RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  9. 9
    deathy Says:

    RT @cristianstrat RT @eCostin: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://sp2.ro/27eb39 (refresh.ro)

  10. 10
    Cristian Vat Says:

    RT @cristianstrat RT @eCostin: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://sp2.ro/27eb39 (refresh.ro)

  11. 11
    GabrielNedelea Says:

    Hostway rulează! RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  12. 12
    Gabriel Nedelea Says:

    Hostway rulează! RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  13. 13
    ltaloi Says:

    RT @GabrielNedelea: Hostway rulează! RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  14. 14
    Liviu Taloi Says:

    RT @GabrielNedelea: Hostway rulează! RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  15. 15
    viorelspinu Says:

    RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  16. 16
    Viorel Spinu Says:

    RT @andreisavu: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://ff.im/-h7Z2C

  17. 17
    Marius Says:

    Tare cred ca ai dreptate,desi baietii “le zic bine”.

  18. 18
    Zeno Popovici Says:

    Hostway solicita schimbarea practicilor abuzive ale ROTLD: http://tinyurl.com/y85tm2w

  19. 19
    ltaloi Says:

    Citesc/Reading: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD …: 11 martie 2010, WebSell-1, … http://bit.ly/aTgxDv

  20. 20
    Liviu Taloi Says:

    Citesc/Reading: Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD …: 11 martie 2010, WebSell-1, … http://bit.ly/aTgxDv

  21. 21
    Ioana Hreninciuc Says:

    Buna,

    Voiam doar sa mentionez, apropo de comentariul tau, ca intentionam sa ducem lucrurile un pic mai departe decat un simplu comunicat de presa. Anume vom face demersurile necesare catre IANA pentru re-evaluarea parteneriatului cu RoTLD.
    In plus, suntem dispusi sa investim resurse proprii pentru schimbarea unora dintre punctele mentionate, spre exemplu pentru crearea unor instrumente utile de management al domeniilor.

    Totusi, ca sa reusim in tot acest demers, avem nevoie de sustinerea cat mai multor companii din online-ul romanesc.
    Depinde de noi toti sa construim un mediu online mai bun, in care sa ne putem desfasura mai eficient activitatea si care sa avantajeze clientii finali.

  22. 22
    marius_stuparu Says:

    RT @ZenoPopovici: Hostway solicita schimbarea practicilor abuzive ale ROTLD: http://tinyurl.com/y85tm2w

  23. 23
    Andrei Gusan Says:

    1. O curatenie de primavara printre domeniile .ro este bine venita :)
    2. Domeniul pe viata este o porcarie.
    3. Cat despre RoTLD… monopolul naste monstrii.

  24. 24
    Adi Says:

    Succes! O trecere la un sistem de plata anual al domeniilor ar fi un lucru excelent!

  25. 25
    Andrei Says:

    Se pare ca ne place sa ne imbatam cu apa rece. ROTLD e institutie de stat… cand in aceasta mareata tara a reusit cineva sa ii sufle “cascavalul” statului?

    P.S. Da Ioana, stiu ca nu ma suportati ca sunt un naspa ca mereu ma iau de “voi” :). Chiar te rog sa prezinti niste argumente solide la astfel de declaratii… nu numai bla bla care da bine la public ;). Au mai incercat unii mai influenti decat voi sa preia domeniile .ro acum vreo 2 ani de la ROTLD(si au incercat si in instanta) si din cate imi amintesc s-au ales cu o bataie prieteneasca pe umar ;).

    Sustinere din partea altor comapanii? Ok… pana acum s-au facut N petitii si scandaluri… s-a rezolvat fix ______(completezi tu cu ce crezi ca e de cuvinta). Poate cand o sa aflati ce “deal-uri” si artificii se fac la ROTLD o sa va mai aruncati la idealuri din astea marete(si aici ma refer la toti care cred ca pot sa schimbe ceva la ROTL nu exclusiv la Hostway).

    Astea fiind spuse, eu va doresc o zi buna si cat mai realista :).

    Toate cele bune,
    Andrei

  26. 26
    Dan Says:

    Sigur deţine RoTLD monopolul? Pentru că şi Eurid vinde domenii .ro.

  27. 27
    marie_jeanne Says:

    in caz ca n-ati apucat, Hostway si-a luat inima-n dinti sa dea cu piatra la Goliat http://sp2.ro/27eb39

  28. 28
    marie jeanne Says:

    in caz ca n-ati apucat, Hostway si-a luat inima-n dinti sa dea cu piatra la Goliat http://sp2.ro/27eb39

  29. 29
    Ioana Hreninciuc Says:

    @Adi Multumim!

    @Andrei
    Daca schimbarea e greu de realizat nu inseamna ca e imposibila. Capitularea in fata situatiei existente nu va aduce, cu siguranta, niciun beneficiu, nici pentru noi ca parteneri, nici pentru clientii nostri.

    Cred ca cel mai util ar fi sa ne sustinem reciproc intr-o incercare concreta de a schimba lucrurile, in loc sa ne reamintim pur si simplu de esecurile anterioare. Atat timp cat jucatorii din industria aceasta, de la cei mai mici la cei mai mari, nu vor urmari acest scop comun, este normal ca rezultatele intarzie.

  30. 30
    Andrei Says:

    Ai inteles gresit :). Eu nu insinuez ca e greu de realizat, eu incerc sa explic ca e imposibil. Explica-le si oamenilor astora… de cat timp e proiectul ROTLD cu plata anuala?(cred ca merge pe 3-4 ani) L-au preluat rusii si l-au aplicat ca la noi sta ascuns intr-un sertar cu toate ca au fost unii care au militat pentru aplicare.

    Si punctual la comunicatul vostru:
    1)exista inregistrare automata, multi o folosesc cu succes
    2)concureaza cu partenerii la un pret mult mai mare/domeniu(partenerii au reducere veo 30% daca nu ma insel din pretul domeniului)
    3)in rest sunt cat de cat la obiect

    Pana una alta… ma anuntati si pe mine cand ati kilarit ROTLD-ul :).

    Toate cele bune,
    Andrei

  31. 31
    Radu Boncea Says:

    Cand te cauta creditorii, o strategie buna este sa iesi sa latri.

  32. 32
    Costin Says:

    Insa, ca de fiecare data, adevarul e undeva la mijloc si cunoscut doar partial si fragmentat.

  33. 33
    Radu Boncea Says:

    :) Adevarul intotdeauna se afla la mijloc.

  34. 34
    Ioana Hreninciuc Says:

    @Radu Boncea
    Probabil va referiti la procesul de insovelnta prin care am trecut. Acesta a fost generat de o greseala administrativa si s-a incheiat la primul termen de recurs. Hostway Romania a castigat recursul prin decizie irevocabila.
    Puteti verifica informatia aici: http://bit.ly/a0kgnu

  35. 35
    andrei Says:

    Uitati alte abuzuri ale RoTLD http://www.boo.ro/2008/09/16/extreme-vs-rotld/

  36. 36
    blowfish Says:

    Cum sa sari direct la gatul persoanei care-ti da de mancare? ntz ntz ntz…. NU se va schimba nimic cu ROTLD poare partea de adminstrat mai flexibila din anumite puncte de vedere in rest tot ei trebuie sa aiba controlul si ultima decizie :)

  37. 37
    radu Says:

    bai, voi va plangeti, da’ stiti cum se inregistra si gestiona un .ro in 1999? :)

  38. 38
    Stevenson_ Says:

    RT: @StefanCujma: RT: @marie_jeanne: in caz ca n-ati apucat, Hostway si-a luat inima-n dinti sa dea cu piatra la Goliat http://sp2.ro/27eb39

  39. 39
    Stevenson Says:

    RT: @StefanCujma: RT: @marie_jeanne: in caz ca n-ati apucat, Hostway si-a luat inima-n dinti sa dea cu piatra la Goliat http://sp2.ro/27eb39

  40. 40
    Radu Boncea Says:

    Domnisoarei Ioana Hreninciuc, care o vad un pic inflacarata. De abia acum am observat partea cu IANA. IANA o sa va dea flit, nu este treaba IANA, ei se ocupa cu administrarea root-nameserverelor si delegarea ccTLD si gTLD. Mai departe ar fi treaba ICANN (functiile IANA au fost preluate de ICANN), dar si ICANN o sa va dea cu flit, pentru ca se vor uita sa vada cine administreaza .ro si in cel mai fericit caz o sa va dea reply sa luati legatura cu rotld.ro. ICANN nu are treaba cu administrarea ccTLD-urilor, ei fac politica protocoalelor la nivel de gTLD si ccTLD, nu-i intereseaza de cum isi administreaza tarile domeniile respective.

  41. 41
    Piticu21 Says:

    hostway vor ei sa fie un fel de register.ro :D))

    lasa-i sa spere. Eu nu vreau sa se schimbe inregistrarea domeniilor.ro iti dai seama cate bloguri vor disparea?

    sau cate domenii inexistente?

  42. 42
    Ioana Hreninciuc Says:

    @ Radu Boncea
    Ati raspuns foarte specific pentru un angajat RoTLD. Practic, nu avem de ales decat sa acceptam lucrurile asa cum sunt, nu? :)

    http://ro.linkedin.com/in/raduboncea

  43. 43
    Andrei Says:

    Cu riscul de a parea ca am ceva personal cu voi o sa intreb urmatoarea chestie:

    De ce nevoia asta de publicitate? Daca erati intr-adevar croiti sa modificati ceva, puteati sa faceti asta si fara tam-tam in comunitate de presa si interventii pe bloguri.

    Si faptul ca @raduboncea e angajat ROTLD(foarte frumos! felicitari lui pentru afilierea la o institutie stabila si cu o pensie draguta la finalul carierei :) ) e cam irelevant… doar nu vreti sa ne spuneti ca nu stiati ca fiecare tara isi administreaza cum crede TLD-ul ca deja incep sa cred ca glumiti.

    Ca sfat pentru viitorul vostru ca mare companie: americanismele(de genul: Look! we invented an oval wheel!!! It’s better than the round one) nu prea functioneaza in Romania. Credeam ca feedbackul v-a invatat chestia asta pana acum(pentru referinte vezi articolele despre voi prin diverse publicatii economice/business in care insinuati tot felul de balarii).

    Toate cele bune,
    Andrei

  44. 44
    Costin Says:

    Off-topic: De multe ori mi-am spus ca daca o sa plec de la ProTV, desi nu stiu daca mi-ar placea sa lucrez in vreo institutie de stat voi alege cel mai probabil ROTLD sau TVR. Job-uri ideale! :-D

    (@Radu imi pastrezi un loc cald? :-P)

  45. 45
    Ioana Hreninciuc Says:

    @Andrei
    Am comunicat in mediul online despre o problema care afecteaza tot online-ul romanesc.
    Daca chestiunea nu ar fi fost de interes public ea nu ar fi fost preluata de presa.

    Faptul ca alte companii de hosting, care sunt afectate de aceleasi probleme pe care le citam, prefera sa ne acuze pe noi de intentii “advertoriale”, in loc sa sustina o schimbare pozitiva si sa isi sprijine astfel si clientii, e doar inca un semn al imaturitatii si fragmentarii pietei in care functionam.

  46. 46
    Radu Boncea Says:

    Nu am raspuns ca un angajat Rotld, am raspuns in nume personal, fara aburi si constipatii PR-iste. Si da regulile sunt exact cum sunt si nu se negociaza, este o realitate care aparent va depaseste. Ce-o sa ziceti la ICANN, ca rotld este monopol? Insasi ICANN este un monopol.
    Flaviu stie ca rotld i-a oferit toata bunavointa si i-a oferit alternative, dar rotld nu se va da peste cap si nu va modifica contractele doar pentru ca unui registrar nu-i ies calculele.

  47. 47
    Andrei Says:

    Nu pot sa zic decat :). Draga mea, din cate stiu eu oricine poate sa dea un comunicat pe comunicatedepresa.ro.. Afecteaza online-ul romanesc problema asta?asta e doar un moft si gargara pentru ca nu avem si noi taxa anuala(defapt avem… dar ca nu e avantajos contractul ala pentru oricine e alta problema). Tu chiar posezi naivitatea sa crezi ca va invidiaza cineva si ca noi toti astia “mici”(cum suntem declarati prin alte locuri de Flaviu) va vanam locul? Ti-au expicat inca 4-5 oameni aici + e o discutie intre hosteri pe gazduire.info in care lumea deja crede ca glumiti. Lasand bullshitul filosofic de-o parte cu schimbatul pietei si o lume mai buna pentru toti… nu cred ca vrei sa intram in d-astea ca s-au mai incercat niste chestii cu voi si nu au dus intr-un loc prea frumos tocmai datorita tendintei de acaparare si monopolista pe care o aveti ;). Astea fiind spuse, eu o sa ma opresc aici pentru ca nu vreau sa iti faci impresia ca va dau atat de multa importanta pe cat ti-ai facut impresia ca va dau. Sa ai o zi faina si astept sa vad “minunile”.

    Si ca sa il citez pe Flaviu dintr-o alta “masa rotunda” la care ati participat: “Facem noi ca avem mai multe resurse…” so go ahead :).

    Toate cele bune,
    Andrei

    P.S. Singurii care sunt fragmentati de comunitate cred ca sunteti voi ca restul se cunosc destul de bine si in 90% din cazuri sunt chiar prieteni.

  48. 48
    Radu Boncea Says:

    @Cosmin, locurile nu sunt atat de calde precum crezi, in plus o gramada de ghimpi iti stau in fund.

  49. 49
    Costin Says:

    well, nu-i bai, tine-l cald. Si pregateste si un miel caci m-ai (re)botezat :-).

    Un gratar de miel in curtea interioara si toata lumea va afla de noua achizitie. LOL.

  50. 50
    Radu Boncea Says:

    Scuze, my bad, o sa dau mielu’

  51. 51
    avangardmiuzic Says:

    Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD http://sp2.ro/27eb39 (refresh.ro)

  52. 52
    Marius Says:

    Singurul lucru cu care care derajeaza cu adevarat la ROTLD este idiotenia din care se fac bani pe sub mana la cei mari: ” 28. ROTLD poate avertiza partile implicate despre eventualele conflicte ce pot apare intre acel nume de domeniu si alt nume de domeniu, marca inregistrata – nume foarte cunoscute, nume ale unor personalitati -, insa ROTLD nu are aceasta obligatie. Dupa o astfel de avertizare, cererea de inregistrare a numelui de domeniu respectiv va fi intrerupta pana la confirmarea primirii acestei avertizari, din partea destinatarului. ROTLD poate, deci, intrerupe inregistrarea numelui de domeniu pana cand proprietarul marcii inregistrate, al numelui foarte cunoscut sau personalitatea implicata va trimite la ROTLD un document prin care confirma ca cererea este valida si este de acord cu ea. ”

    Adica in romania nu vei face niciodata un deal pe domeniu cum se intampla intr-o tara civilizata ce stiu take a look to your left side of the map.

    Sa trecem in revista si
    33. Motive de respingere a unei aplicatii pentru un nume de domeniu:
    nume de domeniu de prost gust;
    nume de domeniu necuviincioase;

    poate mie chiar mi se pare funny un domeniu de ce nu pot sa il am?
    sau am un site de adult pt ro de ce nu pot sa folosesc cuvitne nevcuviincioase (ma rog, daca am sti care sunt poate ar fi si mai bine)

    Dar ce mai conteaza bine o fi si asa, probabil maine dim voi avea domeniul suspendat ca vezi doamne mai exista undeva in univers o firma care are numele asemanator cu cnp-ul meu care e acuma .ro
    Hai sa fim serios, prim venit, prim servit.

    Daca cineva isi face register cu adevarat la brand il costa mult de tot tocmai pt ca first and first se face rezervare de domeniu pe plan mondial daca vrea sa fie tare pe piata.

    Dar ma rog e doar o parere.ro

    Multumesc

  53. 53
    Hostway Romania vs RoTLD | Apostol Victor Says:

    [...] Well citeam “Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD” [...]

  54. 54
    sorin Says:

    Sunt PRO campanie hostway. Vreau sa iau si eu cateva domenii, dar care sunt inregistrare si blocate de ani de zile. Apropo, mai sunt domenii de vanzare? Cred ca se cam termina, asta daca nu realocam miile de domenii neutilizate. La bursa neagra, oare cu cat se liciteaza un domeniu .ro?

  55. 55
    Marius Says:

    Din pacate ROTLD taie si spanzura in sfera domeniilor .ro, nu stiu ce autoritate le-ar impune sa ia astfel de masuri, poate una politica.
    Nu sunt fan HostWay, de fapt nu am lucrat niciodata cu ei, TLH find un partener foarte bun pentru mine, dar initiativa lor este laudabila, desigur cum s-a spus, inutila din pacate.

    @sorin domeniile .ro nu se vor termina niciodata, decat cele keyword se termina. Poti inregistra si domenii de forma sorin324535455.ro :)

  56. 56
    Topul preferintelor abonatilor refresh.ro (03.2010) | re:Fresh Says:

    [...] Hostway Romania solicita schimbarea practicilor abuzive ale RoTLD 2. Top 10 clipuri virale 02.2010 (GoViral) 3. Inca un viral genial (chatroulette.com) 4. RoBlogFest [...]

  57. 57
    Mandea Says:

    Rotld e o institutie de jepcari. S-au facut morman de nasulii acolo, inregistram domeniu la Rotld si ma trezeam ca e inregistrat printr-un srl al unui comunist de acolo. ( prin 1998 parca )

    @Radu Boncea: Nu mai lua apararea jepcarilor, chiar daca lucrezi la ei. Am peste 600 de domenii .ro inregistrate, am solicitat o lista cu toate domeniile pe care le detin si culmea CER BANI MILOAGELE ! Cum sa ceri bani la clientul tau cand iti solicita sa-i aduci la cunostinta serviciile de care beneficiaza ?

  58. 58
    Argutia Says:

    mai Boncea mai… ai un tupeu nesimtit in tine… normal ca vb in nume propriu etaland informatiile de unde slugaresti. e logic si stim ca ROTLD face, drege, taie si spanzura… vb aia never fuck with the system… dar macar prea inteligentii ca tine sa ne scuteasca si sa nu ne mai jigneasca inteligenta. Tu si jepcarii tai (citez de la Mandea) mai tre sa furati cate un pic de la sarantoci… ca nimanui nu i se pare mult sa dea putin m mult… dar voi luati putin de la X, putin de la Y, si asa va construiti smecheriile voastre… deci mai du-te-n …tu si babele alea comuniste care lucreaza acolo. hai pa(pagalule)

  59. 59
    Costin Says:

    @Argutia: la urmatoareale injurii directe la adresa altui comentator, vei avea restrictionata posibilitatea de a mai comenta pe acest blog pentru totdeauna. Multam.

  60. 60
    Radu Boncea Says:

    @Argutia tu fiind…cine? Dupa nivelul intelectual de care dai dovada nu cred ca te cunosc.

  61. 61
    Mandea Says:

    lol, cred ca era nervos rau omu

  62. 62
    Mandea Says:

    @Argutia: Nu este vinovat domnul Radu Boncea pentru politica rotld, sunt convins ca si daca ar vrea sa schimbe ceva in sistemul lor, nu ar putea. Sa incercam totusi sa aducem argumente cand spunem ceva. E pacat de munca omului cu blog-ul sa intram si sa injuram.

  63. 63
    Radu Boncea Says:

    @mandrea nervozitatea nu este o scuza. Si tu esti suparat pe faza cu cele cateva sute de domenii dar nu te-ai apucat sa spurci pe blog.

    Iti sunt dator cu un raspuns.
    Iti dau dreptate pe jumate, pretul este super-piperat si aberant. Personal nu sunt de acord cu existenta acelui serviciu in sine, nici un registru de domenii in lume, in fine, niciunul important nu ofera cautari dupa persoana. Serviciul a fost cerut insa de firme…firmele fuzioneaza, se divizeaza, isi schimba actionariatul si se dorea confirmarea de la ROTLD a domeniilor detinute.

    Pretul este gandit sa descurajeze folosirea serviciului si implicit incurajarea evidentei personale.
    Cautarea dupa datele de detinator este “computationaly expensive”, cautarea se face dupa expresii regulate iar pentru o baza de date relationala astfel de cautari sunt killer app. In plus exista costuri de personal, datele fiind validate si filtrate domeniu cu domeniu de catre un operator.

  64. 64
    Mandea Says:

    @Radu Boncea:

    Faceam mai demult ceva glume cu prietenii si ziceau la un moment dat ca acea taxa pentru cautarea in bazele de date se datoreaza faptului ca RoTLD isi tine clientii in XLS-uri.

    In privinta domeniilor, sunt luate din 2001 pana acum, pe numele a doua societati, au fost comandate de catre angajati, etc …si usor, s-a pierdut evidenta lor. Daca stam sa ne gandim, taxa nu este chiar asa mare, doar ca este deranjanta

    Apropo de Hostway si comunicatul de presa:
    Eu vad lucrul asta mai mult a chestie de marketing, nu cred ca se va concretiza ceva. Hostway Romania este o societate cu responsabilitate limitata, nu poate forta mana nimanui, cu atat mai putin RoTLD-ului.
    Este totusi o decizie si o initiativa corecta din partea lor pentru ca vor sa schimbe ceva, si cel mai important lucru, nu gandesc dupa sablon Romanesc (au alta mentalitate)

    Va multumesc mult pentru raspuns.

    O zi placuta

  65. 65
    Radu Boncea Says:

    Baza de date este postgresql, dar o sa migram catre MongoDB. Nu folosim software proprietar ci doar opensource/free license.

    La fel o zi placuta.

  66. 66
    .ro pe viata Says:

    [...] http://refresh.ro/2010/03/hostway-romania-solicita-schimbarea-practicilor-abuzive-ale-rotld/ [...]

Leave a Reply

Citeste pe acceasi tema

More in Punct RO (1107 of 1811 articles)